オオサカジン

日記/一般 日記/一般   | 千早赤阪村

新規登録ログインヘルプ


 › 金剛山で遊ブログ › お知らせ › 山野草 › 登山・アウトドア › イベント › 記事が追いつかないほどの春の花!

2024年04月13日

記事が追いつかないほどの春の花!

今日もいいお天気に恵まれているちはや園地です。
昨日から、春まつりの準備で大わらわ。
記事が追いつかないほどの春の花!

記事が追いつかないほどの春の花!

そんな私たちを知ってか知らずか、春の花があちこちで開花!
えらいこっちゃ!!!記事が間に合わない!!!!!!!
大急ぎで走って開花状況を追っかけている井阪です

四季の谷のニリンソウ!
この前までつぼみが1つ2つだったのに・・もう咲いてる!
記事が追いつかないほどの春の花!

シャクナゲの路では、シラネアオイの第一号が咲きました!
記事が追いつかないほどの春の花!

同じくしゃくなげの路。ヤマエンゴサクが開花♪
記事が追いつかないほどの春の花!

エゾエンゴサクもキレイな青色!
記事が追いつかないほどの春の花!

キャンプ場ではひっそりと、でも可愛いアクセサリーのような
フタバアオイが。
記事が追いつかないほどの春の花!

その横ではキバナイカリソウが咲いています!
記事が追いつかないほどの春の花!

記事が追いつかないほどの春の花!

エイザンスミレも続々と。
記事が追いつかないほどの春の花!

ネコノメソウはもう種をつけてるものも!
記事が追いつかないほどの春の花!

そんなこんなで花を追っかけていると、一人の少年が♪
「これ、ギフチョウですよね!!」と声をかけられました。
写真を撮って・・
記事が追いつかないほどの春の花!
しっかり観察したら、放してあげますよ(*^-^*)

さて、明日はいよいよ春まつり!
春の花を観察して、おまつりを楽しんで、、
とびっきりの一日をお過ごしください(*'▽')



(解説員:井阪)



So many spring flowers that I can't keep up with the articles!.

Chihaya-enchi Park is blessed with nice weather today.
Since yesterday, we've been busy preparing for the Spring Festival. (Photo 1-2)

Aside from our such situation, spring flowers are blooming everywhere!
Great! ! ! The article is too late! ! ! ! ! ! !
This is Isaka, running in a hurry to check on the flowering situation.

Nirinso (Soft windflower) in Shiki-no-tani pathway!
There were only one or two buds until recently, but they're already blooming! (Photo 3)

On Shakunage-no-michi pathway, the first Shirane-aoi (Japanese wood poppy) has bloomed! (Photo 4)

Yamaengosaku (Corydalis lineariloba) is also blooming on that path♪ (Photo 5)

Ezoengosaku (C. subsp. azurea) is also blooming in beautiful blue color! (Photo 6)

In the campsite, Futaba-aoi (Asarum caulescens) has bloomed calmly, but it looks like a cute accessory. (Photo 7)

Next to it, the Kibana-ikariso (Yellow flower barrenwort) is blooming! (Photo 8-9)

Eizan-sumire (Viola eizanensis violets) are also coming out one after another. (Photo 10)

Some of the Nekonomeso (Chrysosplenium grayanum) have already set seeds! (Photo12)

While I was chasing flowers like this, I met a boy♪
"This is a Gifu-cho butterfly, right?!" he said to me.
Put it in an insect cage and take a photo...(Photo 13)
After observing it carefully, I have released it (*^-^*)

Well, tomorrow is the Spring Festival!
Let's observe the spring flowers and enjoy the festival.
I hope you have a wonderful day (*'▽')

(Commentator: Isaka)



同じカテゴリー(お知らせ)の記事画像
GWのご予定はお決まりですか?
4/21のガイドウォークについて
レンプクソウとユキモチソウからのお願い
情報解禁!ミャクミャクがやってくる!!!
今週末は星空観察会!!!!!
とても素敵な色えんぴつの世界♪
同じカテゴリー(お知らせ)の記事
 GWのご予定はお決まりですか? (2024-04-23 15:34)
 4/21のガイドウォークについて (2024-04-20 22:43)
 レンプクソウとユキモチソウからのお願い (2024-04-20 13:40)
 情報解禁!ミャクミャクがやってくる!!! (2024-04-12 11:02)
 今週末は星空観察会!!!!! (2024-03-28 13:42)
 とても素敵な色えんぴつの世界♪ (2024-03-24 14:19)

※このブログではブログの持ち主が承認した後、コメントが反映される設定です。
上の画像に書かれている文字を入力して下さい
 
<ご注意>
書き込まれた内容は公開され、ブログの持ち主だけが削除できます。