オオサカジン

日記/一般 日記/一般   | 千早赤阪村

新規登録ログインヘルプ


 › 金剛山で遊ブログ › 天文 › 登山・アウトドア › イベント › 星空観察会をおこないました♪

2024年04月28日

星空観察会をおこないました♪

ゴールデンウィークが始まりました!!!
ちはや園地は大忙しです♪

4/27(土)星空観察会を実施しました。
お昼間はどんより…夕方になっても雲は分厚いまま。

このお天気でキャンセルもありましたが、
「星の話だけでも聞きない」とおっしゃってくださったお客様が
ちは星にお越し下さいました♪

冬の星と春の星について学んだ後、
工作や月面お絵かきなどで和気あいあいと楽しんでいると・・
星空観察会をおこないました♪

なんとなんと、分厚い雲が取れてきて、星が見えてきました!
星空観察会をおこないました♪

星空観察会をおこないました♪

一緒に春の星探しをして、、、
星空観察会をおこないました♪
アルクトゥルス、ミザールとアルコル、
コル・カロリ、球状星団M3を望遠鏡で見ていただきました。 

ホントよかったです!!!!!
はじめはガッカリだった私たちが一番うれしかったかもしれません。
中止にしないでよかったです!!!
最後は、嬉しい記念写真で♪
星空観察会をおこないました♪

ご参加いただいた皆様、ありがとうございました。

さて、次回の星空イベントは金剛山のふもとでですよ!
登山不要・宿泊不要の星を楽しむイベント。
山麓スターウォッチング@大阪府立金剛登山駐車場(山の下)
5月3日(金・祝)19:30~21:00
星空観察会をおこないました♪

そして、大きな望遠鏡がお出迎え!
金剛山キャンプ場にお泊りの方だけの限定イベント。
星空観察会@ちは星(山の上・ちはや星と自然のミュージアム)
5月4日(土・祝)19:30~21:00
星空観察会をおこないました♪

各イベントへのお申込みは
ちはや星と自然のミュージアム(℡0721-74-0056)まで。

星イベントが熱いちはや園地からお届けしました♪



(解説員:井阪)




We held a stargazing party♪

Golden week has begun! ! !
Chihaya-enchi Park is very busy♪

A stargazing party was held on April 27th (Sat).
It was gloomy during the day and the clouds remained thick even in the evening.

There were some cancellations due to the weather,
some customers said, "I want to even only listen to stories about the stars'' and came to our museum Chiha-boshi.♪ We were happy.

After learning about winter stars and spring stars, while we were having fun in a friendly atmosphere doing crafts and drawing the moon surface... (Photo 1)
Surprisingly, the thick clouds cleared and we could see the stars! (Photo 2-3)

We looked for spring stars together...(Photo 4)
Then, through a telescope, we were able to look at Arcturus, Mizar, Algol, Col Karori, and the globular cluster M3. (Photo 5)

It was a really good experience! ! ! ! !
Although disappointed at first, we staff may have been the most happy.
It was the best the party didn’t be cancelled ! ! !
At the end, a happy souvenir photo♪ (Photo 6)
Thank you to everyone who participated.

Well, the next starry sky event will be held at the foot of Mt. Kongo!
An event that you can enjoy the stars without climbing or staying overnight.
Star watching at the foot of Mt. Kongo, at Osaka prefectural parking lot.
May 3rd (Friday/Holiday) 19:30-21:00
(Poster 1)

In addition, a big telescope will welcome you!
A limited event only for those staying at Mt. Kongo Campsite.
Starry sky observation session @ Chiha-boshi (Chihaya Museum of Stars and Nature)
May 4th (Sat/Holiday) 19:30-21:00
(Poster 2)

To apply for each event, please contact Chihaya Star and Nature Museum (tel: 0721-74-0056).

Delivered from Chihaya Park, where is hot with star events ♪

(Commentator: Isaka)




同じカテゴリー(天文)の記事画像
レギュラーイベントも盛り上がりました!
晴天の星空観察会☆彡
金剛山麓スターウォッチングをおこないました
GWのご予定はお決まりですか?
山麓スターウォッチングをおこないました
ちは星の星空イベントはすごい!
同じカテゴリー(天文)の記事
 レギュラーイベントも盛り上がりました! (2024-05-07 15:44)
 晴天の星空観察会☆彡 (2024-05-07 14:00)
 金剛山麓スターウォッチングをおこないました (2024-05-04 10:29)
 GWのご予定はお決まりですか? (2024-04-23 15:34)
 山麓スターウォッチングをおこないました (2024-04-21 15:48)
 ちは星の星空イベントはすごい! (2024-04-18 12:58)

※このブログではブログの持ち主が承認した後、コメントが反映される設定です。
上の画像に書かれている文字を入力して下さい
 
<ご注意>
書き込まれた内容は公開され、ブログの持ち主だけが削除できます。