オオサカジン

日記/一般 日記/一般   | 千早赤阪村

新規登録ログインヘルプ


 › 金剛山で遊ブログ › 天文 › 登山・アウトドア › イベント › レギュラーイベントも盛り上がりました!

2024年05月07日

レギュラーイベントも盛り上がりました!

連続投稿のゴールデンウィークイベント報告。
もちろんレギュラーイベントも忘れてませんよ!!!

晴れの土日祝に、ちは星のお客様が楽しまれている太陽観察会。
なんと無料でご参加できます(^^)v
普通の望遠鏡で太陽を見ることは失明の危険がありますので危険ですが、
私たちの施設には、太陽観察用の望遠鏡が備え付けてあります。
その望遠鏡で安全な方法で太陽観察をしていただくことが可能です。

このゴールデンウィークにも、たくさんの方が
太陽黒点やプロミネンスの観察にお越しくださいました。
レギュラーイベントも盛り上がりました!
2024年5月5日撮影の太陽黒点

熱心に黒点を観察してくれています!
レギュラーイベントも盛り上がりました!
この連休は太陽黒点がたくさん出ていたので、
皆様にお楽しみいただけたようです。

太陽プロミネンスは電視観望で見るのがわかりやすいですよ。
レギュラーイベントも盛り上がりました!

あ!あったー!!喜んでいらっしゃいます♪
レギュラーイベントも盛り上がりました!

双眼鏡で遠くの景色を見る体験も!
レギュラーイベントも盛り上がりました!


そして、5月5日(日)にはガイドウォークも実施しました。
レギュラーイベントも盛り上がりました!
双眼鏡も無料でお貸出し!!

レギュラーイベントも盛り上がりました!
初夏の花がたくさんのちはや園地を楽しんでいただきました。


このゴールデンウィークは、お天気が良かったので
レギュラーイベント、スペシャルイベント、キャンプ場ご宿泊など
山の魅力を堪能された方がたくさんいらっしゃいました。
私たちスタッフも、皆さんの笑顔や笑い声、歓声でたくさんの元気をいただきました。
ご来園、まことにありがとうございました。
また、みな様のマナーご協力にも感謝いたします。

今後も、自然の魅力を皆さまにお伝え出来ますよう
努力と労力を惜しまず業務にあたってまいります。
これからも、金剛山キャンプ場・ちはや星と自然のミュージアムを
よろしくお願いいたします!!


(解説員:井阪)



Regular events were also popular.


Continuously posted Golden Week event report one after another.
Of course, we didn't forget the regular events! ! !

On sunny Saturdays, Sundays, and holidays, Chiha-boshi Museum customers enjoy a sun observation event.
You can participate in it for free (^^)v

Looking at the sun through a regular telescope is dangerous, as there is a risk of blindness, but our facility is equipped with a telescope for solar observation.
You can use this telescope to observe the sun in a safe manner.
During this Golden Week, many people came to observe sunspots and prominences.

(Photo 1) Sunspots taken on May 5, 2024

This boy is eagerly observing the sunspots!
There were a lot of sunspots appeared this holiday, so everyone looked like enjoying them.
Solar prominences are easy to see with eVscope (EAA). This girl is looking at the screen. (Photo 2)

"Wow! There it is! ! I'm happy♪" (Photo 3)
You can also experience viewing distant scenery with binoculars! (Photo 4)

A guided walk was also held on Sunday, May 5th.
We also lend binoculars for free! ! (Photo 5)
They enjoyed the Chihaya Garden, which was full of early summer flowers. (Photo 6)


The weather was nice this Golden Week, so
Regular events, special events, campsite accommodation, etc., many people enjoyed the charm of the mountains.
Our staff also received a lot of energy from everyone's smiles, laughter, and cheers.
Thank you very much for visiting us.
We would also like to thank everyone for their good manners.
We hope to convey the charms of nature to everyone.
We will spare no effort and power in our work.

Also in the future, we will continue to offer you Mt. Kongo Campsite and Chihaya Museum of Stars and Nature in good condition.
We hope all of you coming again! !



(Commentator: Isaka)



同じカテゴリー(天文)の記事画像
天文チームが熱い!
晴天の星空観察会☆彡
金剛山麓スターウォッチングをおこないました
星空観察会をおこないました♪
GWのご予定はお決まりですか?
山麓スターウォッチングをおこないました
同じカテゴリー(天文)の記事
 天文チームが熱い! (2024-05-15 01:17)
 晴天の星空観察会☆彡 (2024-05-07 14:00)
 金剛山麓スターウォッチングをおこないました (2024-05-04 10:29)
 星空観察会をおこないました♪ (2024-04-28 16:27)
 GWのご予定はお決まりですか? (2024-04-23 15:34)
 山麓スターウォッチングをおこないました (2024-04-21 15:48)

※このブログではブログの持ち主が承認した後、コメントが反映される設定です。
上の画像に書かれている文字を入力して下さい
 
<ご注意>
書き込まれた内容は公開され、ブログの持ち主だけが削除できます。