オオサカジン

日記/一般 日記/一般   | 千早赤阪村

新規登録ログインヘルプ


 › 金剛山で遊ブログ › イベント › 野鳥 › はじめよう!バードウォッチング【春】をおこないました

2024年05月07日

はじめよう!バードウォッチング【春】をおこないました

いいお天気に恵まれたゴールデンウィーク。
皆さまも楽しまれましたか??

ちはや園地にもたくさんのお客様がご来園くださり、
皆さまの楽しそうな笑い声がこだましていました♪
そんなゴールデンウィーク中のイベントご報告の続きから。

5月4日、ちは星では
はじめよう!バードウォッチング【春】をおこないました♪

いきなり、麓ではオオルリと遭遇。
講師の若林先生が写真を撮ってくださいました。
はじめよう!バードウォッチング【春】をおこないました

実はこのオオルリ、5月に入って、よくご機嫌にさえずっています。
数日前に撮影した動画もどうぞ。


そんなうれしいご報告もしながら・・はじまりはじまり~
はじめよう!バードウォッチング【春】をおこないました
最初に座学で鳥について学びます。

つぎに、双眼鏡の使い方をマスターしてから、、いざ出発!
はじめよう!バードウォッチング【春】をおこないました
晴天に恵まれた気持ちのいい園地内をまわりました。
はじめよう!バードウォッチング【春】をおこないました

しゃくなげの路で、かわいいコサメビタキに遭遇。
はじめよう!バードウォッチング【春】をおこないました

はじめよう!バードウォッチング【春】をおこないました

デッキではハシブトガラスをじっくり観察。
はじめよう!バードウォッチング【春】をおこないました

はじめよう!バードウォッチング【春】をおこないました

野鳥との出会いを期待して、どんどん進んでいきます。
はじめよう!バードウォッチング【春】をおこないました

ヤマガラさん、上から降りてきてくれました。
はじめよう!バードウォッチング【春】をおこないました

コガラもかわいい姿を見せてくれました。
はじめよう!バードウォッチング【春】をおこないました

声ばかりで、なかなか姿を見せてくれないウグイスも♪
はじめよう!バードウォッチング【春】をおこないました

はじめよう!バードウォッチング【春】をおこないました
皆さん大満足のイベントとなり、
定例の野鳥観察会にも今後ご参加したいとおっしゃっていました。
双眼鏡の使い方や、鳥についても詳しくなったら、
さらに楽しくご参加いただけそうですね♪

次回の野鳥観察会は
5月26日(日)を予定しております。
はじめよう!バードウォッチング【春】をおこないました

ご参加いただいたお客様、ありがとうございました!



(解説員:井阪)



Let's start! Our bird watching in spring.

Golden Week was blessed with nice weather.
Did you all enjoy it too? ?

Many customers visited Chihaya-enchi,
Everyone's happy laughter echoed around♪
I'll start with a continuation of the report of events during Golden Week.

May 4th, at Chiha-boshi museum, we did an event: Let's start our bird watching in spring♪

Suddenly, at the foot of the mountain, we encountered a blue-and-white flycatcher (Ohruri).
Our instructor, Mr. Wakabayashi, took a photo for us.
(Photo 1)
In fact, since the beginning of May, this Ohruri has been chirping in good spirits.
Check out the video I shot a few days ago.
(Video) The Ohruri is chirping.

While giving such a happy report...we started the bird-watching event ...
First, we learned about birds through classroom lectures. (Photo 2)

Next, after mastering how to use binoculars, let's go!
We walked around the enchi park, which was nice and sunny. (Photo 3)

On Shakunage-no-michi Path, we encountered a cute Asian Brown Flycatcher (Kosame-bitaki). (Photo 5-6)

Observe jungle crows carefully on the deck. (Photo 7-8)

We keep moving forward, hoping for an encounter with wild birds. (Photo 9)

Mr. Varied Tit came down from above. (Photo 10)
A Willow Tit also appeared its cute figure. (Photo 11)

We could see Warblers (Uguisu) that only make sweet chirps and don't show up very often♪ (Photo 12)

It was a very satisfying event for everyone,
They said that they would like to participate in regular bird watching events in the future.
Once you learn how to use binoculars and learn about birds, you'll be able to have more fun participating!

The next bird watching event will be scheduled for Sunday, May 26th. (Poster)
Time: 10:00-14:00 (Take lunch with you)
Fee: 100 yen (insurance)

Thank you to everyone who participated!

(Commentator: Isaka)


同じカテゴリー(イベント)の記事画像
5/19のガイドウォークについて
天文チームが熱い!
最新園地自然情報と4月の自然動画をお届けします
虫ケアステーションを設置しています
レギュラーイベントも盛り上がりました!
こどもの日の「森のおもちゃづくり」
同じカテゴリー(イベント)の記事
 5/19のガイドウォークについて (2024-05-18 10:38)
 天文チームが熱い! (2024-05-15 01:17)
 最新園地自然情報と4月の自然動画をお届けします (2024-05-10 14:26)
 虫ケアステーションを設置しています (2024-05-09 01:30)
 レギュラーイベントも盛り上がりました! (2024-05-07 15:44)
 こどもの日の「森のおもちゃづくり」 (2024-05-07 14:28)

Posted by 千早 at 12:30│Comments(0)イベント野鳥
※このブログではブログの持ち主が承認した後、コメントが反映される設定です。
上の画像に書かれている文字を入力して下さい
 
<ご注意>
書き込まれた内容は公開され、ブログの持ち主だけが削除できます。