オオサカジン

日記/一般 日記/一般   | 千早赤阪村

新規登録ログインヘルプ


 › 金剛山で遊ブログ › 天文 › イベント › ペルセウス座流星群youtubeライブ配信をおこないました

2024年08月15日

ペルセウス座流星群youtubeライブ配信をおこないました

この3連休に実施した星空イベントを続々とご報告。
やっとさ、記事がイベントに追いつきました(笑)♪

さて、3連休の最終日8月12日(月・休)は
毎年この時期に極大を迎えるペルセウス座流星観測最適日。
ちは星(ちはや星と自然のミュージアム)ライブ配信といたしまして
お月さまの沈む23時(ちょうど極大時間も23時)に合わせて
ペルセウス座流星群2024・youtubeライブ配信をおこないました。
たくさんの方にご視聴いただきありがとうございました。
ペルセウス座流星群youtubeライブ配信をおこないました

夕方は、一面のっぺりとした雲が全天に広がっていました。
え?!雲ったら星空みえないやん・・
しかし、天気予報どおり、23時に向けてちゃんと晴れてきて、
月がなくなるとすっごいたくさん流れ星を見ることができました(^^)/

中にはとっても大きなものも。
45分で7個は見れました!という嬉しいコメントや、
一つずつの流星にきちんと学識的なコメントを下さる方など、
たくさんの方からのご協力やあたたかなお気持ちに支えられて、
午前3時まで楽しく配信させていただきました。

写真は配信画面からの切り抜きをほんの一部。
ペルセウス座流星群youtubeライブ配信をおこないました
ペルセウス座流星群youtubeライブ配信をおこないました
ペルセウス座流星群youtubeライブ配信をおこないました

皆さんも見られましたか??

ちは星では、これからも皆さんと感動を共有するべく、色んな方法で星をご案内できればうれしいと思っています。
ご視聴いただいたみなさま、ありがとうございました!!!


(解説員:井阪)



Perseid meteor shower 2024 was live streamed on YouTube.

We will be reporting on the starry sky events held over this three-day weekend.

Finally, my articles have caught up with the events (lol)♪

Now, the final day of the three-day weekend, August 12th (Monday, holiday), is the best day to observe the Perseid meteor shower, which reaches its peak at this time of year every year.

Chihaboshi (Chihaya Museum of Stars and Nature) livestreamed the Perseid meteor shower 2024 on YouTube from 11pm when the moon sets (the peak time is also 11pm).
Thank you to everyone who watched.
(Video, but now got finished)

In the evening, a flat blanket of clouds spread across the entire sky.
What?! If there are clouds, you can't see the stars...

However, as predicted by the weather forecast, the sky cleared up towards 11pm, and when the moon disappeared, we were able to see a lot of shooting stars (^^)/

Some of them were very large.
Here is a comment, "We were able to see 7 in 45 minutes!", and others who left scholarly comments on each meteor.
Thanks to the cooperation and warm feelings of many people, we were able to enjoy streaming until 3am.

The photos are just a few clippings from the streaming screen. (Photo 1-3)

Did you all watch them too? ?

At Chihaboshi (our museum), we hope to have sharing our excitement with you all and be happy to guide you through the stars in various ways.
Thank you to everyone who watched!!!

(Commentator: Isaka)


同じカテゴリー(天文)の記事画像
星撮りのススメを開催しました☆彡
9月のイベントも楽しいよ♪
星空観察会中止のお知らせ
金剛山麓にダジックアースがやってきた!
山麓スターウォッチングにダジックアースがやってくる!!
星空コンサートご報告
同じカテゴリー(天文)の記事
 星撮りのススメを開催しました☆彡 (2024-09-08 16:07)
 9月のイベントも楽しいよ♪ (2024-08-29 11:37)
 星空観察会中止のお知らせ (2024-08-22 13:22)
 金剛山麓にダジックアースがやってきた! (2024-08-18 12:24)
 山麓スターウォッチングにダジックアースがやってくる!! (2024-08-16 13:11)
 星空コンサートご報告 (2024-08-15 12:59)

Posted by 千早 at 14:16│Comments(0)天文イベント
※このブログではブログの持ち主が承認した後、コメントが反映される設定です。
上の画像に書かれている文字を入力して下さい
 
<ご注意>
書き込まれた内容は公開され、ブログの持ち主だけが削除できます。