オオサカジン

日記/一般 日記/一般   | 千早赤阪村

新規登録ログインヘルプ


 › 金剛山で遊ブログ › 天文 › 登山・アウトドア › イベント › 星撮りのススメを開催しました☆彡

2024年09月08日

星撮りのススメを開催しました☆彡

9月7日、星景写真家・湯淺光則さんを講師にお迎えして、
大阪府立金剛登山道駐車場で「星撮りのススメ」を開催しました。
たくさんの方にご参加いただきました。

カメラのセッティング中!
星撮りのススメを開催しました☆彡

おおお!星が出てきた♪今日はいいお天気。
星撮りのススメを開催しました☆彡

最初は撮り方の講義からスタート!
星撮りのススメを開催しました☆彡

湯淺先生のご指導のもと、星の撮影にチャレンジ!
星撮りのススメを開催しました☆彡

カメラを持っているけど星の撮り方がわからない・・という方から
一眼レフをバリバリに使いこなされている方。
そしてスマホで星を撮ってみたいと思われてる方・・
それぞれのニーズに合わせて、丁寧にご指導いただいたおかげで、
皆さん大変楽しそうに撮影されていました。
星撮りのススメを開催しました☆彡

星撮りのススメを開催しました☆彡


ほぼ全員の方が、天の川の撮影にも成功♪やったー☆彡
星撮りのススメを開催しました☆彡
大満足のイベントになりました。

最後は天の川をバックに、皆さんで集合写真♪
星撮りのススメを開催しました☆彡
撮影:湯淺光則先生

ちはや星と自然のミュージアムでは、色んな体験を通じて、
もっと身近に天体を感じていただけるよう、
様々な工夫を凝らしてイベントを実施しております。
今後もぜひよろしくお願いいたします。

ご参加のお客様、講師の湯浅先生、ありがとうございました♪


(解説員:井阪)





"Recommendations for Star Photography" was held.


On September 7th, we welcomed a starry sky photographer Mitsunori Yuasa as the lecturer and held "Recommendations for Star Photography" at the parking lot of the MT. Kongo Trail.
Many people participated.

Setting up the camera! (Photo 1)
Oh! The stars are coming out♪ It's a nice day. (Photo 2)
We started with a lecture on how to take pictures! (Photo 3)
Under the guidance of Professor Yuasa, we tried taking pictures of the stars! (Photo 4)

From people who have a camera but don't know how to take pictures of the stars, to people who are very proficient with SLRs.
And people who want to take pictures of the stars with their smartphones...

Thanks to the careful guidance tailored to each person's needs, everyone seemed to enjoy taking pictures. (Photo 5-6)
Almost everyone succeeded in taking pictures of the Milky Way♪ Yay☆彡 (Photo 7)
It was a very satisfying event.

Finally, we took a group photo with the Milky Way in the background♪ (Photo 8)
Photographer: Professor Mitsunori Yuasa

At the Chihaya Museum of Stars and Nature, we hold events with various ideas so that you can feel closer to the celestial bodies through various experiences.
We look forward to your continued support.

Thank you to all the participants and to the lecturer Professor Yuasa♪



(Commentator: Isaka)


同じカテゴリー(天文)の記事画像
9月のイベントも楽しいよ♪
星空観察会中止のお知らせ
金剛山麓にダジックアースがやってきた!
山麓スターウォッチングにダジックアースがやってくる!!
ペルセウス座流星群youtubeライブ配信をおこないました
星空コンサートご報告
同じカテゴリー(天文)の記事
 9月のイベントも楽しいよ♪ (2024-08-29 11:37)
 星空観察会中止のお知らせ (2024-08-22 13:22)
 金剛山麓にダジックアースがやってきた! (2024-08-18 12:24)
 山麓スターウォッチングにダジックアースがやってくる!! (2024-08-16 13:11)
 ペルセウス座流星群youtubeライブ配信をおこないました (2024-08-15 14:16)
 星空コンサートご報告 (2024-08-15 12:59)

※このブログではブログの持ち主が承認した後、コメントが反映される設定です。
上の画像に書かれている文字を入力して下さい
 
<ご注意>
書き込まれた内容は公開され、ブログの持ち主だけが削除できます。